söndag 6 januari 2008

Nu börjas det

I år ska vi snåla, spara, gneta och tacka nej. Vi ska lappa och laga, vi ska återvinna och ge bort. Vi ska rota i containrar, vi ska låta gågatan gro igen, vi ska bojkotta gallerian. Vi ska skona miljön och vi kommer att bli rika på kuppen. Jag talar om mig och mitt nya alter ego: ja, hon har inget namn ännu, men hon är den moderna människan. En Emma för 2008.

Allt ovan gäller för prylar och kläder, men även för vänner och fenomen. Allt jag älskat och ratat ska rotas fram och dammas av. Med ömsinta händer ska jag putsa av en bortglömd vän, ett slocknat intresse, hopklibbade målarpenslar, en dammig skivback. Allt är förlåtet!

Det kommer inte att bli någon dans på torkade sparade dammiga gamla rosor som jag fått på en teaterpremiär i åttan. Jag älskar, älskar, älskar att shoppa, och det är egentligen den enda talang jag har har låtit utveckla de senaste åren. Jag är lat. Jag kan spendera timmar på tradera, facebook eller vid teven. Jag blir svettig vid tanken på att ringa till folk jag inte ringt på åratal. Jag kommer att göra allt för att få tillfälle att fuska. MEN! Mitt nya alter ego ska väga upp och stå emot, det är härmed hennes uppgift och hon kommer att bli proffs på det.

ÄR NI MED MIG????

2 kommentarer:

Alexander sa...

Jag borde vara med, men jag vet inte om jag klarar't... Kul att du börjat blogga, fy på dig för att du inte sagt något!

Emma 2008 sa...

Så ynkligt - ett enda svar på mitt skriande ÄR NI MED MIG! hahaha. Men jag vet nog att ni läser i smyg era jävlar.