onsdag 16 januari 2008

Framtiden

Ringar på vattnet, mina vänner. Ringar på vattnet. Det är inte bara jag som tycker att det här med antishopping är the new way. Min vän Krille är införstådd med mitt nyårslöfte. Han tog upp saken igår då vi ätit middag. "Det är inte så dumt det här med köpstopp tycker jag", sa han fundersamt på sin härliga skånska. Vi hade en lång diskussion om ämnet hela gänget, och jag bara myste i viskosklänningen (japp! inköpt 2004 på Way Västermalm) och gnuggade händerna i smyg.

Han har tydligen försökt infiltrera sin tjej också. Hon och jag ska, av helt andra skäl, spela badminton ihop. Det är fantastiskt bra. Jag suger förmodligen eftersom jag inte lyft en rack sen jympan i gymnasiet då Louise Geijer, som har spelat tennis hela sitt liv, klådde mig i badmintonhallen i Skanstull.

Vatten under bron. Och ringar på vattnet.

2 kommentarer:

kajsa sa...

jag är under stenhård press från Krille. Men än är jag inte övertalad...Jag blir ju lyckligare när jag shoppar.

Kajsa

Emma 2008 sa...

De vill gärna få dig att känna dig lycklig när du shoppar. The government.