torsdag 31 januari 2008

Inventering


Jag har funderat litet på vad en person som jag behöver här i livet. Allt är naturligtvis relativt. Bland mina bekanta, finns det dem som är mycket lyckliga över skumgummimadrasser på golvet i en delad trea i Skäris, medan andra inte nöjer sig med mindre än ett stort hus och två (2) bilar. Det är olika.

När det gäller skodon kan jag konstatera följande behov för ett gott liv (för mig):

Ett par sköna och snygga vardagssneakers (jag har idag ca 13 par här hemma, kanske 5 par i Stockholm plus minst 20 par nerpackade på olika håll i landet)

Ett par träningsskor för inomhusbruk (det har jag)

Ett par träningsskor för utomhusbruk (det har jag)

Ett par robustare kängor för vintrig utomhusaktivitet t ex skogen, skridskor (det har jag)

Gummistövlar ett par (jag har 3 par)

Noll par andra skor såsom finskor, "promenadskor", pumps och dess likar(jag har ca åtta par som jag aldrig någonsin använder och dessutom hatar)

Noll par damstövlar (jag har tre par som jag nästan aldrig använder och dessutom hatar)

Slutsatsen är att det kommer dröja några år innan jag faktiskt behöver köpa nya pjuck.

Som om jag inte redan visste det.

Inga kommentarer: