torsdag 24 januari 2008

Gröna fingrar - det nya svart

Jag fick huvudbry idag i affären. Alla dessa lockelser! Det var mitt första besök på StorIca i Mobilia. Hela Mobilia är märkligt nog en lockelse i sig. Jag var inne en sväng på Lagerhaus också, en av mina stora svagheter. Jag kunde se på alla underbart snygga saker, klämma lite, och faktiskt inte övermannas av habegär. Nåja, inte mer än att jag kunde sansa mig och gå därifrån tomhänt.

Ica iallafall, var proppfyllt med tveksamma prylar. Är en brödrost OK eller inte? Det är det. Jag måste äta bröd ibland, och jag måste frysa det för annars hinner limpan mögla eftersom jag är ett singelhushåll (ett sånt sorgligt ord), och då måste jag värma brödet i ugnen varje gång jag ska ha mig en macka, och då går det åt massor av energi och tar hundra år. Miljön, mina vänner. Så jag köpte en brödrost.

Jag köpte även plantjord! Jag ska plantera om den ljuvliga Aloe Veran jag fick på jobbet, efter kollegans son som är på asienresa. Återkommer med bilder. Att plantera om växter och ta skott känns helt rätt i vår. Gröna fingrar är det nya svart.

Och mat köpte jag. Det måste man ha. Jag avstod dock Honungsrostade jornötter. För jävla gott. Men inte nödvänigt precis.

Inga kommentarer: