måndag 14 januari 2008

Moving on up

Här bor jag.

I detta nyordningens år 2008 ingår i planen att jag ska flytta. Jag ska inte bara boka hundra lägenheter, ändra mig i sista sekunden och därför förlora all min kötid, som jag gjorde t ex för ett år sen. Jag SKA flytta. Tyvärr inte hem till Stockholm. Utan antingen till någon trevlig tvåa vid Värnhem/Rösjöstaden. Eller till något centralt i Lund.

För er som inte vet, så är Värnhem lite mer "stad"än där jag bor nu. Det är sattsäga knutpunkt för linjetrafik och fyllgubbar här i Malmö. Arkitektoniskt påminner det mig om Fridhemsplan. Har tittat på en tvåa på torget, icke-trafikstört läge och sjukt mycket storstadskänsla. Jag är tvåa i kön men jag tror inte jag får den.

Jag ska också boka en tvåa i Rörsjöstaden, "aningen mörk" beskrivs den som vilket är oroväckande men allt annat verkar fint. För er som inte vet så är Rörsjöstaden arkitekoniskt som ett mini-Östermalm, och i alla andra avseenden såsom Malmö är mest dvs absolut ingenting som Östermalm. Där skulle jag trivas.

2 kommentarer:

kajsa sa...

Okej, jag börjar inse det här med att ha shopstop och att det kan finnas vissa fördelar med det. MEN inte fan ska du flytta till Lund!! Nån måtta får det vara!


Kajsa

Emma 2008 sa...

Nä jag hör ju nu så dumt det låter. Men så nära det vore till plugget.