söndag 3 februari 2008

Waffenladen!

(Plagget på bilden har ingenting med samma plagg när det hänger i din garderob att göra)

Igår var ännu en prövningarnas dag. Det var dags att köpa födlispresse. Detta var förenat med både glädje och vånda. Det är skitkul att handla till andra, man ba vad glad hon/han kommer att bli, det här är så fint, hej och hå. När man väl hittar den perfekta presenten. Ofta hittar man först och främst en och annan perfekt present till sig själv.

Och gudars skymning, denna rea! Den blir min död! Såna vackra grejer det finns, och som de lockar och pockar; det är ju så billigt så billigt. "Det är nästan så det är DUMT att inte köpa den här", tänkte mitt gamla jag, som vanligt, med en carin wester-jacka på halva reapriset i näven. Men alter egot kontrade skarpt: "Nej du, om tre månader kommer den här jackan att kännas lika passé som alla dina andra gamla jackor Emma".

Alla mina favvobutiker runt Davidshall fick sig en omgång, och med ett lätt tryck över bröstet tvingades jag gå hem tomhänt (förutom födlispressen, jag hittade en jättebra). Igår kändes det jävligt sopigt faktiskt. Jag tänkte, att det är inte som om att världen går under bara för att jag köper mig ett antikt vinglas från gubben på kärleksgatan. Idag känns det underbart att med rent hjärta kunna skriva, att jag avhöll mig. Jag höll mitt alter ego i handen och jag avhöll mig.

2 kommentarer:

kajsa sa...

Han/hon blev mycket nöjd med sin födlispresse. Som en sockertopp kommer den att bäras med överallt. Tur att du inte fick något shoppingåterfall, det hade han/hon fruktat.

Emma 2008 sa...

Vilken tur att den var till nöje! Han/hon bjöd på stort nöje och god mat under kvällen!