onsdag 13 februari 2008

Ett viktigt meddelande från Emma


Kära publik. På förekommen anledning vill jag klargöra en sak.

Jag har aldrig lidit under någon typ utav sjukligt missbruk av shopping. Inte shoppat mer än någon av er eller någon annan socialt välanpassad och välklädd västvärldsperson. Jag är en vanlig svensk människa som gillar fina saker och gillar kläder och jympaskor.

Ibland har jag shoppat lite mer än studentabudgeten kanske orkade med. Kanske ett okynnesköp av sneakers till fullpris. Men jag har alltid haft ordning på min ekonomi, och det har aldrig varit några övertrasseringar, krediter eller lån iblandade. Never ever in my life. Om jag har klagat över min ekonomi så är det fråga om koketteri; om att jag inte haft så mycket pengar som jag velat ha. Ingen kris.

Ibland har jag shoppat lite för att bli glad. Alla ni vet att det funkar, och alla ni har gjort det.

Att jag vill pröva att ha ett konsumtionsfritt år betyder INTE att jag har haft problem med shoppingmissbruk tidigare.

Det är ett experiment, på helt frivillig basis, med den trevliga bieffekten att jag får mer pengar över till annat. Och framförallt mer tid. Och mer plats att tänka. Och mer glädje av de saker jag faktiskt redan har.

Slut på meddelandet.

Inga kommentarer: