tisdag 5 februari 2008

Flütta?


Nä ni, det här med att flytta kanske inte är helt genomtänkt. 2008 handlar visserligen om nyordning och katharsis. Men det hör också till 2008 att damma av och återvinna det gamla. Har storstädat badrummet idag, bl a skrubbat grönskiftande kalkavlagringar från både handfat och toastol. Påminde mig om min gamla chef på Glasshuset, en nitisk och granithård dam som lärde mig hur man skulle rengöra glassmaskinerna: "Och så gnor du!" Freshness! Jag tänker ommöblering, hämta hit min ena gardin som saknas (f n ersatt av ett mintgrönt underlakan), ringa värden och be om persienner, byta lite lampskärmar hit och dit och skaffa piffigt överkast. Jag har ju fått en ny soffa! En bäddis! Det är toppen. Det här kan nog bli bra.

Sen kan man inte argue with tiomånaders hyra, el inkluderad, stora fönster mot innergård och placeringen mittemellan gymmet och körskolan.

Motto 1 för 2008: "You take the things you like, then try to love the things you took" (Spector förstås).

3 kommentarer:

Alexander sa...

Grattis till din nyfunna lägenhetsharmoni, den värmer och lugnar.

Hanna sa...

ha! han är rolig. mysgubbe 2008. http://schlaug.blogspot.com/
2007/08/jag-r-utshoppad.html
du! gå och se ping pong kingen i helgen. du! vi ses snart du!?

Emma 2008 sa...

Alex: tack, och gratiis til ditt nyfunna samboskap. Om det blir harmoni av det återstår väl att se.

H: Men kan vi inte ses NU?? Det var veckor sedan. Dagar iallafall.