onsdag 20 februari 2008

Man får inte vara dum

Det är härligt när andra ska ha sig ett kläd och vill ha mig som smakråd. Det känns skönt i köpnerven. Jag peppade en kompis att köpa en (mycket fin) rock igår, vilket han således gjorde. Var det fel av mig? Det kändes lite lurigt och jag fick en vibb av att jag kanske plötsligt var som den där knarklangaren på skolgården som själv aldrig skulle röra skiten. Jag tycker dock i ärlighetens namn att han passade fint i rocken. Till råga på allt var det second hand.

2 kommentarer:

Boe sa...

Mycket rockar och mycket pushing för din del. Visst borde jag bli vuxen och skaffa en riktig jacka, men ur ett konsumtionsperspektiv är det väl bra att jag behåller min gamla pilotjacka kan man tycka.
Fristads - Work Everywhere.

Alexander sa...

Jag tror du är oskyldig, trots allt bjöd du inte på första rocken.