söndag 16 mars 2008

Godmorgon vackra värld!


Det är spännande när det gått så lång tid efter senaste loginen på bloggen att man glömmer lösenordet och får dra igenom sina fem standardslösen ett par ggr innan man hittar rätt.

Livet är mycket händelserikt just nu. Antikonsumismrörelsen har följaktligen fått stå tillbaka en smula. Jag har inte konsumerat särskilt mycket men nolltoleransen är upphävd. "Fasta leder till hetsätning", och jag vill inte utsätta mig för risken att hamna i shopping-bulimi. Istället tillämpar jag vett och sans. Jag vill rekommendera dig att göra detsamma. Jag bestämde mig för detta i början på mars och har sen dess köpt:

Två par braxer (ett för att mina bästa vardagsbraller gick sönder. Och ett för att de var så snygga.)
En vattenfast mascara

Tills vidare vill jag tipsa om en djupt tänkvärd tittning och läsning på ämnet modeindustrin.

Yahsamesh.

2 kommentarer:

Boe sa...

jag skulle tycka det var toppen om man kände att det man köpte hade tillverkats under schyssta former, och inte som det är nu.

europaproducerat 2008!

Alexander sa...

Jag tänkte säga welcome back, men det har inte hänt så mycket sedan jag var här sist. Aja, vissa har väl ett riktigt liv att leva också. :)